Uczniowie dowiedzieli się, że gniew to bardzo ważne uczucie, wyznaczające nasze granice.
Tworząc mapę myśli, rozmawiali o swoich doświadczeniach i sposobach na radzenie sobie z nim. Dzieci słuchały też bajki o gniewie: „Słoń i bóg deszczu”, czytanej przez nauczyciela i dyskutowali o tym, do czego gniew może doprowadzić. W ramach pracy twórczej tworzyliśmy rzeźby z plasteliny, które miały odzwierciedlać wszystko to, co wywołuje w nas gniew. Następnie symbolicznie zamknęliśmy je w „Pudełku gniewu”. Na koniec spotkania ciekawym doświadczeniem była rozmowa o tym, z jakim kolorem kojarzy nam się uczucie gniewu. Dobrym sposobem na radzenie sobie z nim, okazało się darcie gazety, co wspólnie sprawdziliśmy.
Podsumowując cykl zajęć, uczniowie wyciągnęli wniosek, że gniew jest naturalną reakcją emocjonalną człowieka, ale musimy nauczyć się zarządzać nim tak, aby uniknąć negatywnych konsekwencji dla nas samych.
Najnowsze komentarze