Labirynt

W tej grze należy odnaleźć ukryty skarb przeciwnika. Każdy z graczy rysuje na kartce dwa kwadraty wielkości 10 x 10 kratek. Na górze na linii poziomej należy wpisać nad każdą kratką litery od A do J, a z boku pionowo cyfry od 1 do 10. W dowolnej kratce swojego kwadratu umieszczamy skarb oznaczony kółkiem i wyznaczamy drogę do niego, rysując labirynt dowolnej długości, szerokości jednej kratki. Labirynt może być dość kręty i w zależności od umowy mieć 30, 40 albo więcej odcinków, każdy po jednej kratce. Powinien się kończyć na brzegu kwadratu. W tej końcowej kratce rysujemy krzyżyk i podajemy jego współrzędne przeciwnikowi. To stąd wyruszy na poszukiwanie naszego skarbu. W drugim kwadracie rysujemy krzyżyk w wyznaczonym przez przeciwnika miejscu naszego startu. Osoba która rozpoczyna grę mówi, jaką drogą chce iść (podaje współrzędne pola, na które chce się przesunąć z punktu x). Jeśli droga jest wolna, bo nie ma tam ściany labiryntu, przeciwnik wyraża zgodę na ten ruch. Grający może w ten sposób postawić pięć kroków, chyba że natknie się na ścianę labiryntu, wtedy kończy marsz. Grający może przechodzić przez jedno pole nawet po kilka razy, chcąc się wydostać ze ślepej uliczki. Aby sobie ułatwić zadanie, na drugim kwadracie zaznaczamy odkryte ściany labiryntu przeciwnika i przebytą drogę. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do ukrytego przez przeciwnika skarbu.  Do tej zabawy wystarczy wam kartka i długopis.

Kartofel

To także gra dla dwóch osób. Na kartce należy rozrzucić kilkanaście numerków od 1 do 16 czy nawet do 20. Pierwszy gracz rysuje kółko wokół jedynki (to właśnie jest kartofel) i krętą linią łączy ją z dwójką, zakreślając kółko wokół niej. Drugi gracz łączy dwójkę z trójką. I tak w kolejnych ruchach zawodnicy łączą ze sobą wszystkie numerki. Musimy pamiętać aby linie rysowane przez grających nie mogą się ze sobą stykać ani przecinać. Za takie wykroczenie zawodnik otrzymuje punkt karny. Każdy stara się utrudniać zadanie przeciwnikowi, rysując linie wężykiem.

Logo „Zostań w domu”

Wykonajcie własne logo, plakat, pracę graficzną lub napis (ułożony np. z nakrętek) dotyczy hasła #zostań w domu # Czekamy na ciekawe prace!

Ciekawe pomysły do zabawy z balonami

Mały Ninja

Mały ninja lub człowiek pająk, nazywa dowolna Jedno jest pewne – świetna zabawa gwarantowana! Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła, które stoją równolegle do siebie by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę. Wystarczy przejść przez tą przeszkodę tak, aby nie zaczepić sznurka. Jeśli macie do dyspozycji dzwoneczki, zaczepcie je na poszczególnych odcinkach, które sygnalizowałyby dotknięcie włóczki. Osoba, która pokona tor bezbłędnie zgarnia nagrodę!

Piosenka i krzyżówka

https://m.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA (piosenka)

https://m.facebook.com/groups/1566329240323960?view=permalink&id=2392909174332625 (krzyżówka)

Poszukiwanie skarbów

Zadanie można przeprowadzić zarówno pojedynczo, jak i w zespołach 3-4 osobowych. Mamy do dyspozycji kartoniki z listą poszukiwanych rzeczy. Dzieci mają znaleźć 22 rzeczy – po jednej do każdego punktu (jedna rzecz nie może występować w kilu rolach np. czegoś miękkiego, pięknego piórka). Podczas zbieranie nie można niszczyć roślin i męczyć zwierząt. Wyznaczamy czas i obszar, w jakim dzieci mogą zbierać skarby. Po zakończeniu zbiorów z zebranych skarbów można stworzyć totem swojej grupy.

ZNAJDŹCIE :

  • Coś co moglibyście pokochać
  • Coś żółtego
  • Coś na literę K
  • Coś na czym można grać
  • Coś pięknego
  • Coś okrągłego
  • Coś gładkiego
  • Coś szorstkiego
  • Coś co mogłoby być domkiem dla krasnala
  • Nadgryziony liść
  • Nasionko
  • Coś prostego
  • Coś wilgotnego
  • Coś co przypomina motyla
  • Piórko
  • Szyszkę
  • Coś pachnącego
  • Coś kłującego
  • Coś miękkiego
  • Coś co stanowi osłonę
  • Coś co przypomina mi mnie
  • Coś co pochodzi od zwierzęcia

Cytrynowy wulkan

https://www.youtube.com/watch?v=gmT13zAedzc